1 Ağustos 2006

3 haftalık tatilin 1.etabı "Enez"

Herkeze merhaba…3 haftalık uzun bir tatilin ardında tilki hesabı dönüp dolaşıp kendi kürkçü dükkanıma işime dönmüş bulunuyoum dün itibariyle.Bazen bu siteyi okuyan kaç kişinin olduğunu merak ediyorum acaba boşamı yazıyorum diyorum ama yazınca mutlu oluyorum bence kimse okumasa bile bu yeterli bir neden…Neyse konu fazla dağıtmayım tatil mevzuuna döneyim.Olaylı bir şekilde başlayan tatilimiz kardeşim Eyübe gelir ayak izninin tamamını vermeleriyle güzelleşti ama son 3 günde yaşadığım sitresi bir ben bir Allah bilir geldi gelemedi hayır en çok anneme üzüldüm kadının oğluşu geliyor diye yaptığı tüm hazırlıklar kursağında kaldı neyse kesinleşen izinle beraber hızlandırılan dolma,pasta,börek hazırlıklarında nasibimizi bolca almış bulunuyoruz.8 ay önce çalınan arabamızın sıkıntısını atamadığımız için hala arabasız araya başka masraflarda girince bizim araba işi başka bahara kaldı 4 saat olan Tekirdağ-Enez yolunu Aslıyla nasıl aşacağımız bizde bir soru işareti oluştursa da ekibin sağlam olması ve onu bir şekilde oyalayacağımıza inandırdı bizi…Bismillah diye çıktığımız yolda Aslının erken uyanmasından kaynaklanan bir huysuzlukla mızmızlanmasıyla başlasada sonu iyi geldi sorun çıkarmadı kızım oyalamaya bile gerek kalmadı tek sorun benim kucağımdan gitmediği için koltuğa yapışmış gibi hissetsem de kızımı koklayarak,göğsümde uyumasını izleyerek,minik burnuna öpücükler kondurarak geçirdim 4 saati

Eneze indiğimizde aylar öncesinden ayarladığımız insan bize yamuk yapınca yorgun olan bedenime güneşin alnında kalacak yer aramak ağır geldi o kadar bavulla; ağladım ağlayacak neyse 3 saate yakın sitresli bir zamanın ardından müjdeli haber geldi denize çok yakın temiz,ve kocaman bir balkonu olan bir villa ayarlanmıştı.Hemen bavulları atıp birlikte öğlenden beri aç olan karnımızı doyurmaya Tekirdağ köfte yemeye gittik açlıktanmıdır neden çok nefis geldi yoğurtla ıvır zıvırla eylediğim kızım bile bir tabak çorba ve 4 köfte yedi…Ev güzeldi,hava pırıl pırıldı,deniz tertemiz ve boyda boya kumsaldı ve kızım tam gün yanımdaydı Dayısı onu çok şımarttı havalara attı ne isterse aldı,herkez yanındaydı Aslı şımardı,azdı,güldü oynadı sürekli kıkırdadı taklitler yapıp bizi güldürdü,minik mayosunu giydiğinde poposunu sallaya sallaya yürümesi kaç kere ısırdım onu minik poposundan Allah bilir. Annem yanımdaydı,kardeşim yanımdaydı eşim ve kızım mutluydum ama her zaman ki aksiliklerimi yapmaktan geri kalmadım elimde değil yapımda huysuzluk var genetik…

Hayalini kurduğum uzun kahvaltılar yaptık,gazeteleri okuduk ağır ağır,annem bize güzel ziyafetler hazırladı Serkan çok leziz ızgaralar yaptı bunun yanında sıkça kaytardı,bol bol yüzdük kumda Aslıyla oynadık kaleler yaptık,uzun yürüyüşler,her akşam tak çarşını gezdik,Aslıyı da hep yanımızda götürdük Aslı her defasında pamuklu şeker istedi her defasında yemedi bize kaldı birde enfez bir dondurmacısı var tam takıcılar çarşısının sonunda hemen her akşam dondurma yedik Aslıyı gece uykusuna yatırıp türkü bara kaçtık bol bol güzel bağlaba çalan Erguna ve ona Cemala türkülerde eşlik ettik çoştuk,ağladık…Tatilin bitmesine 2 gün kala halamın kızı Şenay ve kara oğlu Mert katıldı bize Şenayın denizde dizlerinden öteye gidememesine güldük,Şenayla ortak olup Serkanı ve Eyübü okeyde yendik hemde uçurum farklarla bolbol dondurma yedik,olmadık şeylere kıırdadık durduk…Kasabasında ki pazardan alışveriş yaptık,çaybahçesinde dinlendik,insanlarla sohbet ettik.Güzeldi biz Enezi seviyoruz inşallah en kısa zamanda ordan bir yazlık alabiliriz o zaman içimiz daha rahat uyuruz yataklarda…