27 Aralık 2006

Panik Depresif...

Aslında ne yazacağımı bilmiyorum zor günler yaşıyorum…Bazı şeyleri yıllardır içimde biriktirdikten sonra hatta kendime bile itiraf edemediğim bazı hesaplaşmaları teker teker bilinç altımdan çıkarıyorum yıllardır düzenlenmeyi bekleyen dosyalar gibi…İçimde tutmak ağır geliyor artık biran önce hesaplaşalım bitsin istiyorum,bünyem kaldırmıyor aslında fakat kararlıyım her şeyle hesaplaşacağım,içimde bakılmayı bekleyen tek dosya kalmayacak…

Geçen hafta sonu Aslı bizi çok korkuttu bir anlık dikkatsizliğin nelere kadir olabileceğini ve ne kadar üstüne titresen yanıbaşında olsan da hiçbirşey yapayacağını ispatladı.3 kere ardı ardına yüreğimizi yerinden çıkardı benim afacan kızım…

Cumartesi günü bir anlık boşluğumdan faydalanıp kendi şampuanını içti nasıl bıraktım onu aşağıda,nasıl açık kaldı banyo kapısı anlayamadım ya içtiği çamaşır suyu olsaydı Allah korusun…Doktora telefon ettik hemen kendi şampuanı olduğu için zararı olmayacağını getirmemize gerek olmadığını söyleyince içimiz rahatladı ama ben o gün hiç iyi hissetmedim kendimi,Pazar günü babasının yeni aldığı baloncuklar çıkaran ışıklı bir tabanca ile oynuyordu özel bir sıvısı var sabun gibi oyuncağa bayıldı ve bir an nasıl oldu kimse anlamadı Aslı hemen yanımızda ki sıvıyı hooop mideye indirdi bakakaldık kusturduk hemen ama bunun boğazına takıldımı iğrenç bir sıvı zaten pis kokuyor nasıl içti bunu... kusamaz,takıldı boğazına nefes alamaz rengi gitmeye başladı ambulans çağıralım derken bu kustu ve hiçbirşey olmamış gibi oynamaya başladı arkasından gene doktor ve firma arandı arkasında yazıyor sıvı tamamen zararsızdır diye ama o hali benim için son damla oldu ,hiçbir tepki veremedim çünkü,hayat normal akışında devam ediyor sandık kalktım Aslıyı uyutmaya gittim odasına bir süre sonra sol tarafım uyuşmaya başladı Serkanı çağırdım sen devam et uyutmaya ben iyi değilim diye bir süre sonra baktım uyuşukluk vücuduma yayılmaya başladı Allah muhafaza dedim felç mi oluyorum hemen çağırdım Serkanı ben iyi hissetmiyorum bırak Aslıyı falan tansiyonumu ölç,annemi ara hemen gelsin dedim saat 22.45 e rağmen uyumayan kızım kapmış oyuncaklarını birinide benim elime tutuşturmaya çalışıyor hala oyun derdinde çocuk ne yapsın... annem gelmiş o geldiğinde ölü balık gibi bakıyormuşum sonrasını hatırlamıyorum en son hastanede yediğim 2 iğne ve doktorun bu kadar hızlı nefes almaya devam edersen seni yoğun bakıma alacam ağzına taktığım hortumdan nefes alacaksın dediğini hatırlıyorum…Serkanın anlattığına göre birden hızlı nefes almaya başlamışım kendimde değilmişim ama sürekli ağlıyormuşum ve şiddetli bir şekilde titriyormuşum herkez çok korkmuş Aslıyı annem hemen çıkarmış odadan ama ağlamamı duyup çok ağlamış zor sakinleştirmiş,herkez çok üzülmüş bende çok üzüldüm ama elimde değildi sanırım bazı şeyleri bu şekilde attım…Doktorun teşhisi panik depresif atak,ona göre yaşadığım çok normal sadece nefes alışlarım bu şekilde olursa ve uzun sürerse tüm vücut kalp,kan akış dengemi bozup komaya girebilirim 2 gün dinlenme sonrası işime başladım şimdi iyi bir psikoloğa gitmeye karar verdim bayram sonrası inşallah ve artık kendime zaman ayıracağım mutlaka haftada 2-3 saat bile olsa arkadaşlarımla buluşup bir kahve içeceğim,yada arada kendi başıma birşeyler yapacağım, sanırım buna ihtiyacım var.

Arayan soran tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum merak etmeyin iyiyim,daha iyi olacağım eski şen,etrafına binbir umu dağıtan hallerime geri döneceğim, bu sadece bir geçiş dönemi .Aslıyı merak edenlere çok iyi Allaha şükür hatta içtiği sabundan sanırım kabız sorunuda çözüldü:))))

3 yorum:

me dedi ki...

geçmiş olsun.Sizi çok iyi anlıyorum,çünkü bir süre öncesine kadar bunları ben de yaşıyordum.Ancak bence psikolog yerine,öncelikle bir psikiyatr ile görüşseniz daha iyi olur.Doktorunuz size doğru nefes alma tekniklerini öğretecektir,bu yaklaşan ataklarda çok etkili.Bir de ilaçlar da gerçekten destekliyor bu tedavi sürecini,ama korkmayın,üstesinden geleceksiniz.
İçinizde biriken her ne ise,bir an önce dışarı çıkarıp,kurtulun ondan bence.
sevgiler

Aslı'ya dair dedi ki...

MERHEBE PRU
SİTENİ ZİYERET ETMEK İSTEDİM AMA GİREMEDİM SANIRIM GENELE KAPALI SANIRIM.
SÖYLEDİĞİN GİBİ İYİ BİR DOKTORA GİTMEK LAZIM AMA BAYRAMDAN SONRAYA ERTELEDİM,UMARIM TEKRARLANMAZ AMA TEKRARLANIRSADA NE YAPACAĞIMI BİLMEK İSTERİM ÇÜNKÜ BENDEN ÇOK ETRAFIMDA Kİ İNSANLAR KORKTU ANNEM HALA OLAYIN ŞOKUNDA,AMA GÜZEL KARARLAR ALDIM KENDİMLE İLGİLİ İNŞALLAH HERŞEY DAHA İYİ OLACAK...
SEVGİLER...

Gamze dedi ki...

çok geçmiş olsun:(